pirmdiena, 2011. gada 21. februāris

Lielvārdes josta.

Lielvārdes jostu aušana ir mans hobijs jau no...neatceros cik, bet patsmitnieces gadiem, 15, 16, varbūt pat 13-14...nu nav svarīgi....Man tā ir relaksācija, tā teikt smadzeņu atpūtināšana, jo aužot šo jostu nav laika domāt par neko citu, kā vien par katras rindiņas, katra rakstiņa ielasīšanu...un tā rindiņu pa rindiņai top rakstainā Lielvārdes josta.
viena no manām Lielvārdes jostām
Ir tik daudz dažādas versijas par šo jostu raksta nozīmi-ziņojums no kosmosa, nākotnes pareģojums...utt...Un tad citi man prasa-nu kā tad ir ar to jostu? Kas tad tur īsti ir? Nezinu...domāju, ka mūsu seņči vienkārši radija skaistas lietas...
Un tad vēl man ir jautāts-Vai tā ir ĪSTĀ Lielvārdes josta? Tad man rodas pretjautājums-Bet kāda tad ir neīstā?
Lielvārdes jostai nav tikai viens vienīgs variants, muzejos vien ir pārdesmit dažādas Lielvārdes jostas, bet cik daudz ir tādas kuras nav saglabājušās līdz mūsdienām, tādas kuras nav nonākušas līdz muzejiem....Varbūt ir kāds pamata princips-tā teikt skelets-kas visām jostām ir līdzīgs, bet gala rezultāts var atšķirties, tāpat kā cilvēks ir cilvēks, bet mēs taču esam atšķirīgi? Katra audēja auda tā kā viņai sanāca, un varbūt pat tā kā viņa gribēja....

2 komentāri:

  1. Varat lūdzu pastāstīt, kur var iemācīties aust?

    AtbildētDzēst
  2. Es vadu aušanas studiju Ogrē, tur arī droši var nākt visi kam tas interesē un apgūt aušanas prasmi :)

    AtbildētDzēst